בדיקות Jar Test

קואגולציה ופלוקולציה הם תהליכים של קשירת חלקיקים קטנים שבמים, זה לזה ויצירת חלקיקים גדולים יותר וכבדים יותר. חלקיקים גדולים אלה שוקעים במהירות גדולה ושיקועם גורם לסילוק רוב העכירות מהמים.

על מנת להתאים את סוג הטיפול לסוג השפכים, יש לבצע תחילה בדיקות Jar Test המחקות את התהליך הפיסיקו כימי. בבדיקה זו מבצעים ניסויים מעבדתיים עם קואגולנטים שונים ופלוקולנטים שונים בכמויות שונות ובסדר הוספה שונה, על דוגמא מייצגת של שפכים מהמפעל.

כמו כן נדרשת בדיקה זו בזרמים רבים של שפכים שבהם יש שינויים בסוג ובריכוז החומרים המזהמים. שינוים אלה עלולים לקרות כשתהליכי הייצור במפעל משתנים או לפי עונות השנה (במפעלים חקלאיים, למשל). השינויים הללו מצריכים אופטימיזציה מחודשת של התהליך.

בדיקות ה- Jar Test שעושה חברת סיון אקולוגיה בע"מ מבוצעות במעבדה או בשטח בהתאם לצורך. הן מהירות ומסוגלות לתת תשובה מהירה לשינויים בתהליך הפיסיקו-כימי.

לבדיקת טיפול בתשטיפים המכילים חומרי הדברה  JAR TEST

בניסוי נלקחו דגימות שונות מימים שונים של תשטיפים משטיפת מטוסי ריסוס. התשטיפים עברו טיפול בקואגולנטים שונים, בפלוקולנטים שונים וב- pH שונים על מנת להתאים את התהליך המתאים ביותר שיתן תוצאות טובות ויהיה Cost Effective.

הפרמטרים שנבדקו: COD, רעילות, ושאריות חומרי הדברה.